Volgers

dinsdag 28 maart 2017

Shield Maiden


Hallo lieve volgers en bezoekers van mijn blog,

Vandaag heb ik voor jullie een blogpost. Op 3 maart was de zoon van goede vrienden van ons jarig en werd 16. Dat is toch wel een beetje een speciale leeftijd, dus moest daar ook wel een speciaal kaartje voor gemaakt worden.

Nu is hij helemaal weg van de serie Vikings en alles wat met Vikingen te maken heeft, dus vond ik deze Shield Maiden van Mitch Foust wel erg passend.

Zoals altijd ben ik begonnen met het kleuren van de huid. Hiervoor heb ik de kleuren E00, E21, E11 en E04 gebruikt. Aangezien Vikingen buiten leven, heeft ze naar mijn idee wel een lekker kleurtje van het zonnetje ^.^


Toen kwam ik bij het volgende obstakel...Het bont...want hoe doe je dat nu eigenlijk. Ik heb voor het bont de stippeltechniek gebruikt om hem een beetje fluffig te laten lijken. Ik heb hiervoor de kleuren W1, W3, W5,W7 en W9 gebruikt. Zoals jullie zien heb ik ook het haar al gekleurd. Ik was tussen door vergeten een foto te maken voor jullie. Als ik eenmaal aan het kleuren sla, schiet het er wel eens bij in. Jullie kennen dat wel denk ik. Het haar heb ik blond gehouden, omdat dit naar mijn weten het meest reëel is.


Na het bont kwam de leren lap die er onder hangt. Dit was ook wel een uitdaging, want ik wilde deze wel bruin maken, maar het moet ook nog een beetje bij het bontje passen. Ik ben op een stukje restpapier aan de slag gegaan met bruintinten die een beetje passen bij de W-tinten en dan ook nog een beetje afsteken.


Zoals jullie zien was ik weer lekker op dreef haha. Voor de leren lap heb ik de kleuren E71, E74, E77 en E79 gebruikt. Het is een soort berenvelletje geworden. Wel lekker warm zo bij het kostuum. Ik ben voor een zilveren kostuum gegaan met bordeaux rode randjes. Ik vond dit wel een mooi contrast hebben. De kleuren die ik hiervoor heb gebruikt zijn C1, C3, C5, C7 en R89.


Voor het schild heb ik dezelfde kleuren gebruikt als het kostuum. Hier heb ik alleen de rode kleur iets uitgebreid. Voor het rood heb ik gebruik gemaakt van R39, R59 en R89. Dit om toch wat diepte te creëren in het schild. 
Het symbool achter de dame heb ik ook zilver gemaakt. Dit keer alleen een tintje lichter dan het kostuum en het schild. Hier heb ik namelijk C00, C1, C3 en C5 voor gebruikt.
De achtergrond heb ik blauw gemaakt omdat ik dacht dat ze wel buiten zou staan. Het is natuurlijk ook wel zo dat ze nu lekker van het vel afknalt met zo'n heldere achtergrond.

Het enige wat nu nog rest is er een kaart van maken.
Ik heb gekozen om de afbeelding eerst op zilver papier te plakken en dit vervolgens weer op bordeaux kleurig papier om in de zelfde stijl te blijven.
En dan is dit het eindresultaat.


De kleur van de foto is een beetje anders. Ik was namelijk vergeten om een foto te maken in alle haast. Dus heb ik deze bij onze vrienden in de keuken gemaakt in plaats van onder mijn daglicht lamp. Ik ben in ieder geval blij dat de ontvanger er heel erg blij mee was.

De volledige lijst met gebruikte markers is:
Huid: E00-E21-E11-E04
Haar: YR20-E21-E23
Veren: W00-W1-W3-W5
Bont: W1-W3-W5-W7-W9
Leer: E71-E74-E77-E79
Kostuum: C1-C3-C5-C7-R89
Symbool: C00-C1-C3-C5
Schild: C1-C3-C5-C7-R39-R59-R89
Achtergrond: B0000-B000-B00-B01-B02


De volgende post is ook een verjaardagskaartje, want maart is een drukke maand qua verjaardagen.

Ik wens jullie een prettige dag en tot de volgende keer maar weer.

Lieve groetjes,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van mijn kaarten vinden.
lieve groetjes Alexandra