Volgers

zaterdag 18 maart 2017

Fire Fairy


Hallo allemaal,

Ik heb dit keer gekozen voor een elfje.
Het is een afbeelding van Anyae van DeviantArt en ik vond hem zo mooi dat ik haar gewoon moest kleuren.


Eenmaal de huid gekleurd kwam het moeilijke moment. Welke kleuren ga ik de kleding van elfje geven. Nu zat ik lekker bij de open haard en was aan het nadenken en toen kwam mijn man met de briljante opmerking, dan doe je hem toch in vuur kleuren? Wat een schat is het toch hè!!

Dus ik ben opzoek gegaan naar de juiste kleuren.


Nou ik heb ze gevonden hoor (denk ik). Het was wel even zoeken, maar met een mooie combinatie tussen geel en oranje vond ik hem wel goed gelukt. Nu de rest van de jurk hetzelfde proberen te krijgen! Dat vond ik wel een beetje lastig, je moet met zoveel dingen rekening houden...Waar komt het licht vandaan, hoe lopen je plooien... en noem zo maar op.


Na hard nadenken (en veel in het vuur turen natuurlijk, blijft boeien zo'n vuurtje) en dan op een gegeven moment maar gewoon kleuren en hopen op het beste, moet ik zeggen dat ik wel erg tevreden ben.

Dan nu naar mijn volgende probleem...de vleugels. Want ja wat doe ik daar mee... Ik ben in de kleuren gebleven van de jurk en ben aan de slag gegaan.


En dan natuurlijk het laatste wat nog niet ingekleurd is...het haar. Meestal doe ik dit gelijk na de huid, maar omdat ik nog geen idee had welke kleuren ik ging gebruiken heb ik hier even mee gewacht. Stom natuurlijk, want het haar is toch wel het lastigste om mooi te krijgen. Er kan zoveel mis gaan. Een te zware hand (waardoor je dikke strepen in je haar krijgt) toch niet helemaal de goede kleur gekozen voor bij de kleding en noem zo maar op. Ik denk dat jullie allemaal wel weten wat er allemaal wel niet mis kan gaan met het kleuren van haar.

Ik heb gekozen voor bruin haar, omdat zwart te donker zou worden naar mijn idee en blond te licht. Ik wilde geen rood haar maken omdat het dan misschien wegvalt in het geheel.


Dan nu wat te doen met het plaatje... Ik ben er zo tevreden over dat ik hem op cardstock heb geplakt en in mijn map met projecten heb gedaan hihi. Dus geen kaartje dit keer, maar hier dan wel het eindresultaat zoals hij in mijn map is gegaan ( die steeds voller wordt)


Voor dit werkje heb ik de volgende kleuren gebruikt:
Huid: E0000-E000-E00-E11-E13
Haar: E33-E37-E59
Jurk: Y15-Y19-YR04-YR07-YR09
Vleugels: Y11-Y13-Y15-YR04-YR07-YR09
Schoenen: YR04-YR07-YR09

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn post en wens jullie een prettigedag vandaag.

Lieve groetjes,

1 opmerking:

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van mijn kaarten vinden.
lieve groetjes Alexandra