Volgers

donderdag 23 maart 2017

Het gronden van je afbeelding

Hallo allemaal,



Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik een afbeelding "grond". Dit wil zeggen dat hij niet meer zweeft.

Ik heb hiervoor gekozen om een leuke scenario te maken met de honden van Tim Holtz.
Hiervoor gebruik ik de bulldog en het bibberhondje hihi. Hier tussen in een bak met voer en je hebt een leuke scenario met een verhaaltje erin.


Dit is de afbeelding voordat ik begin met het gronden van de honden en de voerbak. Hier zie je ook wat ik bedoel met zweven

Ik begin met W7 om de donkerste schaduw neer te zetten.
Als ik hier tevreden mee ben, zet ik er de W5 tegen aan en neem de W7 dan een klein beetje mee.

Omdat de buldog een grotere hond is dan het bibberhondje, krijgt deze ook een grotere schaduw. logisch toch?

Hierna ga ik door met de W3 om de schaduw te laten verlopen.

Als laatste neem ik de W1 en werk hiermee naar de rand van mijn blaadje. Ook zorg ik dat er een klein randje W1 boven de schaduw zit. zodat ze een beetje in het midden van het geheel zitten.


Dit is dan het eindresultaat als je de afbeelding hebt gegrond.

De kleurtjes die ik voor deze afbeelding heb gebruikt zijn:
Hond rechts: 
Vacht: E30-E31-E55-E57-E59
Neus: E93-E95-E97
Hond links: 
Vacht: E11-E13-E15-E17-E19-W00-W1-W3
Rood: R24-E07-E19-T7
Goud: Y32-Y26-YR24
Voer: E41-E43-E44
Grond: W7-W5-W3-W1

Ik wens jullie verder nog een fijne donderdag toe en tot de volgende keer.

Lieve groetjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van mijn kaarten vinden.
lieve groetjes Alexandra