Volgers

maandag 10 november 2014

Kajima Jungle Girl

Hallo lieve volgers en bezoekers van mijn blog.


Vandaag laat ik jullie het kaartje zien dat ik vrijdag op het Copic Marker benelux blog heb gezet. 

Van mijn knutselvriendin had ik een afbeelding gezien van Mitch Foust en was er gelijk weg van. Ik dus naar de Deviant Art pagina van hem gegaan en eens lekker zitten snuffelen tussen zijn mooie afbeeldingen. Ik had er 1 waar ik in 1 oogopslag verliefd op was, namelijk Kajima Jungle Girl, maar durfde het lange tijd niet aan om deze te kleuren. Zijn toch wel overweldigende afbeeldingen om te zien. Nu heb ik van de week mijn stoute schoenen aangedaan en ben ik er aan begonnen.

Ik heb het kleurboekje van Saskia Smit erbij gepakt. Die is zo makkelijk, je vind precies de combinatie van de kleur die je zoekt. Het boekje is hier te vinden op het Colourstock blog. Hieronder een voorbeeld van een pagina met kleurcombinaties die in het boekje zitten. Het bevat ook onder andere huid en haar cominaties. Een echte aanrader dus.


Ik ben begonnen met het inkleuren van de vrouw, want zoals ik al eerder heb verteld, gaan huid en haar nog wel eens mis bij mij. Ook weer eens een andere kleur voor het haar gekozen.


Na dat ik tevreden was over haar, ben ik verder gegaan met de steen. Deze was ook weer een moeilijke, want ja wat voor kleur maak je hem nou... Ik wilde een beetje een oud uiterlijk, maar ook niet te kil, dus heb ik gekozen voor de Warm grijze kleuren. Dan ziet het er wel uit als steen, maar ook een beetje verweerd ^.^


En toen het moeilijkste stuk van de afbeelding. De begroeiing bestaat uit verschillende kleuren groen. Nu heeft Copics gelukkig heel veel kleuren groen en met het boekje bij de hand, was ik er zo uit. Ik heb nog wel op een tweede afbeelding de kleuren uitgeprobeerd om te kijken wat mooi was bij elkaar en wat niet.


En toen was ik eruit. De kleuren zijn gevonden en gebruikt. 
En dan hieronder nog een laatste, zo ga ik hem inlijsten en aan mijn muur hangen van mijn hobbykamertje.


Hierbij de kleuren die ik heb gebruikt om deze afbeelding in te kleuren:
Huid: E000-E00-E21-E11-E13
Haar: E8-E9-E29
Bikini: R24-R46-R59
Sieraden: Y32-Y26-YR24
Beeld: W1-W3-W5-W7
Bloemen: R20-R22
Planten: G40-G43-G46, G20-G21-G24 en YG91-YG93-YG95
Gras: G07-G14-YG03

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn post en dat de foto's een beetje duidelijkheid hebben gegeven tussen mijn verhaaltjes in. Ben ook erg benieuwd wat jullie er van vinden. Ik wens jullie een prettige dag en een creatieve week toe en heel veel kleurplezier ^.^




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat, ik vind het altijd leuk om te lezen wat mensen van mijn kaarten vinden.
lieve groetjes Alexandra